Gyümölcslevek
Pozitív élettani hatását a gyümölcslé, a benne található magas antioxidáns hatású tartalmának, pl. a karotinoidoknak és egyéb fitonutrienseknek köszönheti. Egy nemrégiben japán kutatók által végzett kutatás célja az volt, hogy az étrend dehidratált gyümölcslé koncentrátummal történő kiegészítésének élettani hatását megvizsgálja, elsősorban a szervezet védő hatású folát és antioxidáns, illetve a szívbetegségek kockázatát növelő homocisztein szintjére. A hosszú távon gyümölcslevet fogyasztóknál a béta karotin-szint közel ötszörösére nőtt, a likopin koncentráció 80, míg az alfa-tokoferol (E-vitamin) szint közel 40%-kal emelkedett meg. A vérsavó folát koncentrációja több mint 170%-os növekedést mutatott, ami összefüggésben volt a szívbetegségek kockázatát növelő homocisztein szinttel, mely közel 20%-kal csökkent. Szintén pozitív változást (10-20%-os mérséklődést) találtak a szakemberek a krónikus betegségek alapját képező gyulladás, illetve sejtkárosodás kialakulásáért felelős, oxidatív stresszt kiváltó tényezők alakulásában. Ez a pozitív hatás a nagyobb egészségi kockázattal rendelkező dohányosok esetén is tapasztalható volt.
Vélemények (2)
Vélemények (1)
Vélemények (2)
Vélemények (1)

Gyümölcslevek
Vélemények (0)